Gör snabba och kompatibla affärer
Digital onboarding av kunder gör det möjligt för din organisation att samla in kunddata på ett effektivt och centraliserat sätt. Då minskar du friktionen under onboarding.
Vår partner, B-trust, används redan av mer än 110 miljoner användare runt om i världen. De hjälper finansinstitut, myndigheter och detaljhandelsföretag att automatisera sitt arbetsflöde, förbättra företagsbesiktning (due diligence) och förhindra bedrägerier.
B-Trust fungerar som ett mellanlager av teknik mellan dig och din kund.
Genom att använda elektronisk signatur, avancerad OCR, dokumentdigitalisering och identifierings- och valideringsverktyg. Och genom att tillhandahålla ett centraliserat och kompatibelt datahanteringssystem. Både kunder och organisationer har ett enkelt sätt att interagera och hantera data under introduktionsprocessen.
Bilden används med tillstånd av Scanovate.com
Ta reda på hur digital onboarding kan hjälpa din organisation.
Gränsen mellan att kontrollera en individ ordentligt och samtidigt förbättra kundresan är hårfin. Kunderna kräver att onboarding ska ske snabbt, enkelt och säkert. Tillsynsorgan kräver allt mer av leverantörer av finansiella tjänster
Det är därför en finansiell serviceorganisation vill identifiera och klassificera kunderna i riskkategorier. För att göra det är det väldigt vanligt att ha kontroller som är hårdkodade och statiska i olika system. Detta göra förbättringar i kundresan mycket komplex.
Det är därför B-Trust utvecklades – för att minska avståndet mellan efterlevnad och en enklare kundresa.
Med det enkla dra-och-släpp-gränssnittet kan en organisation skapa nya onboardingprocesser inom några dagar. Du kan sedan ansluta till ett brett utbud av innovativa verktyg som OCR, ansiktsigenkänning och live-detektering (liveness detection). Det förbättrar både efterlevnad och kundresan. Den nya användaren kan automatiskt kontrolleras mot databaser med uppgifter om sanktioner, PEP (personer i politiskt utsatt ställning) och terrorister.
Genom att använda robotstyrd processautomation (RPA) kan man öppna nya konton och behandla nya lån och försäkringsanspråk nästan på nolltid. Att samla in data från olika avdelningar och databaser är enkelt för RPA-robotar. RPA-robotar kan även arbeta med befintliga system utan problem.
När man kopplar ihop RPA med ett onboarding-verktyg som B-Trust kan en organisations kundservice nå nya höjder. Finansiella tjänster kan vara tillgängliga för kunder inom några minuter, istället för dagar eller, ännu vanligare, veckor.
Vårt team av specialister vill gärna visa hur dessa två fantastiska verktyg kan användas för att hjälpa din organisation att få en konkurrensfördel med bättre tjänster och lägre kostnader.
Vi vet att onboarding ofta är första intrycket en kund får från en finansiell institution. Och vi har redan visat hur processen att samla in KYC- och KYB-data kan göras så friktionsfritt som möjligt.
Men en sak som många inte inser är hur mycket pappersarbete och hur mycket arbetstid av den anställde som går åt till att öppna ett nytt konto, starta ett nytt lån eller utföra någon annan tjänst inom finansvärlden.
Så den stora frågan är: hur kan kostnaden för dokumenthantering minimeras?
TM Group A/S
Tobaksvejen 21,
2860 Søborg (Danmark)
Momsnummer: 41707488
+45 70 25 09 20
info@tm-group.com
© Alla rättigheter reserverade