Workforce Management

Schemalägg och strukturera din arbetsdag med personalhantering (WorkForce Management, WFM)

Struktur och engagemang

Schemalägg och planera med Workforce Management

I ett komplext och hektiskt kontakt- eller callcenter kan det vara svårt att förutse kundernas efterfrågan. Det gör det svårt att schemalägga arbetskraften med precision. Det blir mycket enklare när du har implementerat personalhantering (WFM).

Att kunna få exakta prognoser och schemalägga därefter är ett måste för alla effektiva kundtjänstcenter. Om ditt mål är att ha glada, motiverade och lojala medarbetare som älskar sitt jobb, då behöver du WFM. Kom ihåg att nöjda medarbetare skapar nöjda kunder.

TM Group erbjuder branschens ledande lösningar för personalhantering. Tillsammans med vår expertis och banbrytande teknik kommer ert kontakt- eller callcenter att kunna dra nytta av marknadens mest effektiva och nöjda kundserviceagenter, som alla levererar en enastående kundupplevelse och agerar som era varumärkesambassadörer.

Vad är Workforce Management (WFM)?

WorkForce Management (WFM) är ett program som låter dig prognostisera, schemalägga, optimera, hantera och analysera din arbetskraft när du vill. Med AI-baserad WFM ser du till att du alltid har rätt antal medarbetare med rätt kompetens på golvet. WFM är också fantastiskt för att skapa balans mellan arbete och privatliv för dina anställda.

Fördelar med Workforce Management

Exakta prognoser

Exakta prognoser

Ta med flera metoder, kontaktkanaler, avdelningar och kompetenser i dina prognoser och scheman med hjälp av maskininlärning och AI.

Insikt och rapportering

Insikt och rapportering

Få insyn i serviceköer och medarbetarnas efterlevnad i realtid. Då kan du vidta tidiga åtgärder för att lösa problem.

Motivation och personalupplevelse

Motivation och personalupplevelse

Utnyttja enkla slutanvändargränssnitt och verktyg som säkerställer att medarbetare själva har koll på sina scheman och sin prestation. De kan själva begära ledighet, byta skift och dela idéer.

Flexibla implementeringsalternativ

Flexibla distributionsalternativ

Få nytta av omfattningen och prestandan hos företagsprogramvara som finns tillgänglig lokalt eller i molnet. Det ger dig den optimala affärsflexibiliteten.

Videor om Workforce Management

Stärk & engagera

Kunderna

En nöjd kund

I slutändan bör glada kunder vara ditt företags ultimata målsättning. Med WorkForce Management kommer du mycket närmare ett perfekt NKI.

Verksamheten

Fokusera på nyckeltalen (KPI)

Med WorkForce Management kan du fokusera på KPI:erna för ditt kontakt- eller callcenter.

Personalen

Personalupplevelse är en underskattad faktor

Det är ganska nytt att fokusera på personalupplevelse i ett kontakt- eller callcenter. Samtidigt är det oerhört viktigt. Med WorkForce Management stärker och engagerar du din personal så att de kan prestera på topp.

Bra lönsamhet och avkastning (Return on investment, ROI) har sin grund i bra WFM-användare

Tack vare programvaran kan WFM-kunder visa upp bra ROI-resultat. Vi kan inte nämna några namn, men resultaten är verkliga.

33 % fler interaktioner hanteras med samma antal resurser.

15 % förbättring av effektiviteten hos frontlinjepersonal.

30 % förbättring av schemaläggningen och den dagliga planeringen.

109 sekunder mindre i genomsnittlig svarshastighet.

4,2 % ökning av intäkterna från kontaktcenter.

500 000 dollar sparas genom att schemalägga baserat på produktivitet.

Fyll i formuläret om du har några frågor om WFM eller vill boka ett möte

Letar du efter en komplett lösning? En som kan fånga all kommunikation, både elektronisk kommunikation och röstkommunikation, över hela livscykeln? Då behöver du inte leta längre!

Kontakta vår expert

Frank Søndergaard

Chief Operating Officer

Kontakta vår expert

Frank Søndergaard

Chief Operating Officer

Utforska mer

Har du några frågor?

Anslut med oss på LinkedIn

Voice Analytics och Transcription​