Schemalägg och strukturera din arbetsdag med personalhantering (WorkForce Management, WFM)
Personalhantering (WFM)
Struktur och engagemang
Schemalägg och planera med Workforce Management
I ett komplext och hektiskt kontakt- eller callcenter kan det vara svårt att förutse kundernas efterfrågan. Det gör det svårt att schemalägga arbetskraften med precision. Det blir mycket enklare när du har implementerat personalhantering (WFM).
Att kunna få exakta prognoser och schemalägga därefter är ett måste för alla effektiva kundtjänstcenter. Om ditt mål är att ha glada, motiverade och lojala medarbetare som älskar sitt jobb, då behöver du WFM. Kom ihåg att nöjda medarbetare skapar nöjda kunder.
TM Group erbjuder branschens ledande lösningar för personalhantering. Tillsammans med vår expertis och banbrytande teknik kommer ditt kontakt- eller callcenter att kunna få fram en personal som både trivs med sitt jobb och är effektiv. Du får en personal som levererar enastående kundupplevelser och fungerar som dina varumärkesambassadörer.
Vad är Workforce Management (WFM)?
WorkForce Management (WFM) är ett program som låter dig prognostisera, schemalägga, optimera, hantera och analysera din arbetskraft när du vill.Med AI-baserad WFM ser du till att du alltid har rätt antal medarbetare med rätt kompetens på golvet. WFM är också fantastiskt för att skapa balans mellan arbete och privatliv för dina anställda.
Fördelar med WFM
Exakta prognoser
Exakta prognoser
Insikt och rapportering
Insikt och rapportering
Motivation och personalupplevelse
Motivation och erfarenhet av agenter
Flexibla distributionsalternativ
Flexibla distributionsalternativ
Videor om Workforce Management
Stärk & engagera
Kunderna
- Engagera dina kunder med rätt person, vid rätt tidpunkt.
- Stärk dina kunder med en effektiv, snabb, exakt och enkel upplevelse.
En nöjd kund
Verksamheten
- Engagera ditt företag med ett smidigt och högpresterande kontakt- eller callcenter.
- Stärk ditt företag med smidighet och struktur.
Fokusera på nyckeltalen (KPI)
Personalen
- Engagera dina medarbetare med de mest lämpliga interaktionerna utifrån deras respektive kompetens.
- Stärk dina medarbetare med den respekt och de verktyg de behöver för att lyckas.
Personalupplevelse är en underskattad faktor
Bra lönsamhet och avkastning (Return on investment, ROI) har sin grund i bra WFM-användare
Tack vare programvaran kan WFM-kunder visa upp bra ROI-resultat. Vi kan inte nämna några namn, men resultaten är verkliga.
33 % fler interaktioner hanteras med samma antal resurser.
15 % förbättring av effektiviteten hos frontlinjepersonal.
30 % förbättring av schemaläggningen och den dagliga planeringen.
109 sekunder mindre i genomsnittlig svarshastighet.
4,2 % ökning av intäkterna från kontaktcenter.
500 000 dollar sparas genom att schemalägga baserat på produktivitet.