Helautomatisk robotassistent utan mänsklig interaktion
RPA (robotstyrd processautomation)
Roboten du inte ser, men vet finns där
Lämna rutinuppgifterna till RPA-roboten
En kundtjänstmedarbetare som använder RPA i backoffice avslutar en interaktion med en kund upp till 40 sekunder snabbare än en medarbetare som inte använder RPA.
Minska den genomsnittliga hanteringstiden per kund och ligg steget före kundernas förväntningar med RPA.
Börjar du bli nyfiken? Kontakta våra automationsexperter så tar vi tillsammans reda på hur RPA kan bidra till att förbättra din verksamhet.
Hur fungerar det hela?
RPA, dvs. robotstyrd processautomation, integreras i molnet eller i företagets lokala servrar och utför endast de anpassade, utvecklade och programmerade uppgifterna i alla kontaktled, utan att någon efter utvecklingen behöver stötta upp för att det ska fungera framgångsrikt. Du ser inte RPA-roboten, men du vet att den finns där, och du vet att den gör livet enklare, snabbare och mer effektivt för en kontaktcentermedarbetare.
Implementeringsprocessen.
Som kund hos TM Group får du fullständig kontroll över processen och du väljer den RPA-lösning som passar dina behov och din strategi. Processerna kan anpassas unikt för varje företag. Därför utvecklar vi en skräddarsydd uppsättning automatiserade processer som ger dig en ”ROI” du kommer att uppskatta.
Efter implementeringen kan ni antingen välja att underhålla och vidareutveckla RPA själva eller ha oss på snabbuppringning som konsulter. Om ni väljer att sköta det själva kommer vi att upprätta ett kompetenscenter inom er organisation, så att ni blir väl rustade att klara er själva.
Vad innebär RPA?
RPA, dvs. robotstyrd processautomation, är en teknik som alla företag kan använda sig av. Den är särskilt användbar för större kontaktcenter och callcenter. Via maskininlärning (ML), automatisering, artificiell intelligens (AI) och viss manuell och inledande input från medarbetare och utvecklare kan den hjälpa alla anställda att utföra rutinmässiga och vardagliga backoffice-uppgifter, som att slå upp, kopiera/klistra in eller andra uppgifter som inte kräver mänskligt beslutsfattande. Det frigör tid och energi för kundtjänstmedarbetaren att utföra andra och mer krävande uppgifter.
RPA förklarat i en video
Exempel från verkligheten hur RPA minskar den genomsnittliga handläggningstiden i ett kontaktcenter
Några fördelar med RPA
Minska den genomsnittliga hanteringstiden avsevärt
Minska den genomsnittlig hanteringstiden
Lägga fokus och kraft på mer krävande uppgifter
Ansträngning och fokus
Öka handläggarnas produktivitet och kundnöjdheten
Handläggarupplevelse
Digitalisera din verksamhet automatiskt
Den digitala affärsvärlden
Relaterad artikel
Så här minskar du AHT med hjälp av RPA.
Kämpar du med ett högt AHT på ditt kontaktcenter? Vi kan sänka AHT i alla kommunikationskanaler med hjälp av RPA. Det svåraste är att ta reda på var man ska börja. Läs hur vår konsult arbetar.