Helautomatisk robotassistent utan mänsklig interaktion

RPA (robotstyrd processautomation)

Roboten du inte ser, men vet finns där

Lämna rutinuppgifterna till RPA-roboten

En kundtjänstmedarbetare som använder RPA i backoffice avslutar en interaktion med en kund upp till 40 sekunder snabbare än en medarbetare som inte använder RPA.

Minska den genomsnittliga hanteringstiden per kund och ligg steget före kundernas förväntningar med RPA.

Börjar du bli nyfiken? Kontakta våra automationsexperter så tar vi tillsammans reda på hur RPA kan bidra till att förbättra din verksamhet.

Hur fungerar det hela?

RPA, dvs. robotstyrd processautomation, integreras i molnet eller i företagets lokala servrar och utför endast de anpassade, utvecklade och programmerade uppgifterna i alla kontaktled, utan att någon efter utvecklingen behöver stötta upp för att det ska fungera framgångsrikt. Du ser inte RPA-roboten, men du vet att den finns där, och du vet att den gör livet enklare, snabbare och mer effektivt för en kontaktcentermedarbetare.

Robotics automation process of office business.

Implementeringsprocessen.

Som kund hos TM Group får du fullständig kontroll över processen och du väljer den RPA-lösning som passar dina behov och din strategi. Processerna kan anpassas unikt för varje företag. Därför utvecklar vi en skräddarsydd uppsättning automatiserade processer som ger dig en ”ROI” du kommer att uppskatta.

Efter implementeringen kan ni antingen välja att underhålla och vidareutveckla RPA själva eller ha oss på snabbuppringning som konsulter. Om ni väljer att sköta det själva kommer vi att upprätta ett kompetenscenter inom er organisation, så att ni blir väl rustade att klara er själva.

Vad innebär RPA?

RPA, dvs. robotstyrd processautomation, är en teknik som alla företag kan använda sig av. Den är särskilt användbar för större kontaktcenter och callcenter. Via maskininlärning (ML), automatisering, artificiell intelligens (AI) och viss manuell och inledande input från medarbetare och utvecklare kan den hjälpa alla anställda att utföra rutinmässiga och vardagliga backoffice-uppgifter, som att slå upp, kopiera/klistra in eller andra uppgifter som inte kräver mänskligt beslutsfattande. Det frigör tid och energi för kundtjänstmedarbetaren att utföra andra och mer krävande uppgifter.

RPA förklarat i en video

Exempel från verkligheten hur RPA minskar den genomsnittliga handläggningstiden i ett kontaktcenter

Några fördelar med RPA

Minska den genomsnittliga hanteringstiden avsevärt

Minska den genomsnittlig hanteringstiden

När vi implementerar RPA för våra kunder har vi ett starkt fokus på att minska AHT, och det vi gör ger omedelbar effekt och utdelning. Vi förbättrar också alla andra KPI:er i ert kontakt- eller callcenter.

Lägga fokus och kraft på mer krävande uppgifter

Ansträngning och fokus

RPA tar hand om handläggarens tröttsamma och repetetiva arbetsuppgifter, så att denne får mer tid att fokusera på den verkliga kundupplevelsen.

Öka handläggarnas produktivitet och kundnöjdheten

Handläggarupplevelse

Med RPA behöver handläggaren inte längre göra de tråkiga och irriterande uppgifterna, och det kommer att förbättra den övergripande handläggarupplevelsen.

Digitalisera din verksamhet automatiskt

Den digitala affärsvärlden

En digital och smidig verksamhet är viktig i dag. Med RPA uppnår du båda dessa mål.

Relaterad artikel

Så här minskar du AHT med hjälp av RPA.

Kämpar du med ett högt AHT på ditt kontaktcenter? Vi kan sänka AHT i alla kommunikationskanaler med hjälp av RPA. Det svåraste är att ta reda på var man ska börja. Läs hur vår konsult arbetar.

Kontakta vår RPA-konsult och släpp lös kraften hos robotstyrd processautomation i ditt företag.

Emil Holmberg

Försäljningschef

Emil Holmberg TM Group Sales Director