Den interaktiva robotassistenten

RDA (Robotic Desktop Automation)

RDA: En interaktiv robot som hjälper dig

RDA förbättrar kund- och medabetarupplevelsen

Får dina kundtjänstmedarbetare många inkommande samtal? Ungefär hälften av alla dessa samtal skulle kunna undvikas genom att implementera en RDA-lösning i ditt företag. Robotic Desktop Automation gör de automatiserade uppgifterna lokalt på medarbetarens dator och endast på uppdrag av medarbetaren.

RDA frigör tid för dina kundtjänstmedarbetare att hantera de svåra beslutskrävande samtalen mer grundligt och det förbättrar både kund- och medarbetarupplevelsen avsevärt.

Vi har knutit upp de bästa i branschen och kan därför erbjuda dig att välja mellan en ”briljant”, ”magnifik” eller ”vidunderlig” lösning.

Våra partners är Jacada, NICE och UiPath.

> Glöm inte att även kolla in RPA.

Vad betyder RDA?

RDA (Robotics Desktop Automation) är en teknik som implementeras och integreras i ett företags system. Den fungerar som en assistent till handläggaren eller callcenter-medarbetaren. Alltid ”på” och redo att hjälpa till med alla rutinuppgifter, som den utför mycket snabbare och med större precision än någon mänsklig medarbetare. RDA agerar endast på input från medarbetaren – till skillnad från RPA som agerar baserat på regler och guider, dvs. utan mänsklig inblandning.

Video om RDA

RDA förklaras av en av våra RDA-partners, Jacada

Fördelar med Robotics Desktop Automation

Medarbetare får direkt, effektiv och ändamålsenlig hjälp

Virtuell assistent för alla medarbetare

Med RDA kan dina medarbetere få sin egen virtuella assistent, som hjälper dem att utföra sina uppgifter mycket snabbare och mer exakt.

Kundnöjdheten når stjärnorna

Förbättra CSI

Ert kundnöjdhetsindex är kanske er viktigaste tillgång, och med RDA kan ni förbättra CSI – och dessutom en hel del annat.

Frigör tid för mer krävande uppgifter

Tidsbesparande

AHT minskar, och medan roboten utför en uppgift åt medarbetaren kan denne fokusera på att skapa en perfekt kundupplevelse.

Produktiviteten hos ditt kontakt- eller callcenter ökar

Produktivitet och effektivitet

Det är vad RDA går ut på. Dina medarbetare kommer att kunna vara så effektiva och produktiva som möjligt, samtidigt som de tillhandahåller en perfekt CX.

Kontakta oss

Torbjörn Hörberg

RDA-expert och konsult

Torbjörn är vår expert på allt som rör kontaktcenter, callcenter, kundupplevelse och medarbetarupplevelse.

Torbjörn har automatiserat stora och små processer för företag av alla storlekar, och skapat stor ROI för alla dessa.

Om du vill prata med Torbjörn kan du absolut göra det. Fyll bara i formuläret ovan, så återkommer Torbjörn till dig inom kort.

Roboten tar hand om rutinuppgifter i bakgrunden hos ditt företag. Arbetar efter förutbestämda regler och strukturer. Du vet att de finns där, men du kommer aldrig att se dem.

Robotic Desktop Automation

Roboten arbetar i kombination och interaktion med en människa och utför endast uppgifter efter godkännande.

Självbetjäning för kunder

Ge dina kunder möjlighet till självbetjäning via en chatbot, IVR etc. Studier visar att 91 % av kunderna skulle föredra självbetjäning om de kunde välja. En RPA-integrerad självbetjäningslösning kommunicerar med det system som finns kring din medarbetare och tar hand om 25-50 % av inkommande interaktioner.

Utnyttja automatiseringens fulla potential

Genom att endast integrera RDA får du en kraftfull och värdefull automatiserad assistent för dina kundtjänstmedarbetare, men varför låta det stanna där?

Varför inte utnyttja automatiseringens fulla kraft med allt som Business Process Automation står för, dvs. både RDA, självbetjäning för kunder och RPA.

När vi utvecklar och integrerar RDA i din verksamhet kan vi med minimal ansträngning från både din och vår sida ansluta alla automatiseringsverktyg och skapa en win-win-win-situation för din verksamhet och dina kunder.